Saturday, January 6, 2018

Budget: Weekmenu week 2 2018

Excuses voor het late posten! Ik had vanmorgen/vanmiddag een afspraak en dat duurde langer dan verwacht.
Aangezien ik door de verhuizing gisteren geen tijd meer had, heb ik na die afspraak nog het weekmenu moeten opstellen.

Bij deze in ieder geval het eerste overzicht!
Ik ga er van uit dat mensen al suiker, standaard kruiden en (olijf)olie om mee te bakken in huis hebben.

Deze budgetblog, en daarmee de lijstjes en weekmenu's, zijn gebaseerd op een 1persoons huishouden.
Daarnaast ben ik 1,62m en 54 kilo en mede daarom een kleine eter. Het kan dus zijn dat je duurder uitkomt als je veel eet. Het is dan ook belangrijk daar rekening mee te houden.

Hieronder het boodschappenlijstje.
Sommige dingen moet je eigenlijk deze week nog halen, dus ik wil de volgende keer echt proberen om uiterlijk op vrijdag het lijstje af te hebben.


Het weekmenu, nu nog niet zo gevarieerd, wordt hieronder weergegeven. Ik heb geprobeerd iedere dag granen, noten en peulvruchten in het menu te hebben, zodat zodanig voldoende en complete eiwitten geconsumeerd worden. Later in het proces ga ik ook controleren of alle vitamines e.d. compleet zijn. Dat is nu erg lastig, want ik heb naast suiker, kruiden en olie nog geen enkele basisvoorraad (zaken waar je lang mee kunt doen). Er was voor komende week zelfs geen ruimte meer in het budget om uien te kopen.


De weekmenu's worden morgen ook nog uitgewerkt, dit is om je alvast een globaal idee te geven van de hele week. Morgen komt er een post online waarin de recepten uitgewerkt staan.

NOTE: even ter verduidelijking, het staat eenieder vrij het weekmenu aan te passen of spullen ergens anders te halen. Ik neem de jumbo, ah, lidl en ah als leidraad, omdat de meeste mensen deze winkels wel in de buurt hebben liggen en mijn blog daarmee dus de meeste mensen kan helpen. Vind je een bepaald product goedkoper, zoals bijvoorbeeld bij een toko, koop hem dan zeker daar! Heb je al iets in huis dat een lekkere toevoeging is, zoals bijvoorbeeld knoflook of sambal, voeg dit dan zeker toe.

P.S. de volgende keer type ik de lijstjes ook even uit, want ik merk dat het niet heel leesbaar is.

Bedrag over: 0,48 cent (dit wordt later aangepast, omdat met afronding in winkels dit bedrag kan veranderen).

No comments:

Post a Comment