Friday, January 12, 2018

Budget: weekmenu week 3 2018



Ja, daar zijn we weer!
De eerste week is bijna voorbij en ik moet zeggen, de pindakaas komt me mijn neus uit haha.
Heb jij dat ook? Dan heb ik goed nieuws! Deze week hebben lunch/ontbijt iets meer afwisseling.
Het is nog steeds niet afwisselend genoeg wat mij betreft, maar de aanbiedingen van aankomende week waren niet zo goed/veel en we zijn nog budget aan het opbouwen, dus we komen er wel!

Naast de boodschappenlijst zal ik in het weekoverzicht ook aangeven wanneer ik wat koop.
Dat mag je zelf uiteraard anders doen, zolang je maar op de aanbiedingsdata let.
Ik heb op het boodschappenlijstje ook zichtbaar gemaakt hoeveel budget we gespaard hebben als we ons aan het budget houden, rekening houdend met contant geld en afrondingen bij de winkels.

Hieronder het weekoverzicht, de recepten komen morgen of overmorgen online.

Week 2
Boodschappen vrijdag-zondag:  Aldi rucola sla, Jumbo alle boodschappen
ACTIVITEIT: ALLE GEDROOGDE BONEN WEKEN EN KOKEN EN INVRIEZEN IN PORTIES VAN 200 GRAM


Zondag 14-1
Ontbijt: Havermout met suiker
Lunch: Brood met pindakaas + wortel
Diner: Mie met Chinese roerbakgroentes en kikkererwten

Week 3
Maandag 15-1
Ontbijt: Geroosterd brood met knoflook en olijfolie
Lunch: Brood met hummus en rucola sla + handje amandelen (20 g)
Diner: Mie met Chinese roerbakgroentes en kikkererwten
Boodschappen: Aldi rest van de boodschappen, Lidl amandelen en havermout

Dinsdag en woensdag 16&17-1
Ontbijt: Havermout met rozijnen en amandelen (20 g)
Lunch: Brood met hummus en rucola sla
Diner: Groentesoep met aardappelen
Boodschappen: geen

Donderdag 18-1
Ontbijt: Brood met pindakaas
Lunch: Brood met hummus en rucola sla
Diner: Bloemkool, aardappelen en zigeunerschnitzel
Boodschappen: AH gezeefde tomaat, Lidl uien en mais

Vrijdag 19-1
Ontbijt: Brood met pindakaas
Lunch: Volkoren pannenkoeken met suiker
Diner: Bloemkool, aardappelen en zigeunerschnitzel
Boodschappen vrijdag-zondag: wordt bekend gemaakt in week 4

Zaterdag en zondag 20&21-1
Ontbijt: Havermout met rozijnen en amandelen (20 g)
Lunch: Brood met pindakaas
Diner: Chili sin carne

Ik lees op andere budgetblogs vaak dat er op terug gekomen wordt dat ze zich niet volledig aan hun budget gehouden hebben. Dus wil ik daar ook even op ingaan met de vraag "Sylvana, heb jij je aan je budget gehouden?"
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel iets van afgeweken ben door een onverwachte nieuwjaarsborrel deze week. Dat heb ik gedaan door het kopen van robuuste koeken, hierdoor ben ik officieel eigenlijk 90 cent over het budget gegaan. Voor de rest heb ik me aan mijn eigen weekmenu gehouden (nog 3 dagen te gaan uiteraard, maar dat moet lukken!), alleen heb ik soms de volgorde van ontbijt en lunch omgedraaid, omdat dat voor mezelf dan net even iets handiger uit kwam.

Hoe vergaat het jullie momenteel? Laat het me weten in de reacties :)

No comments:

Post a Comment