Friday, February 23, 2018

Budget week 9

De voorraad van mijn vriezer is nog niet voldoende geslonken, daarom ga ik ook deze week verder met het opmaken van die voorraad. Dat betekent dat we, als het goed is, weer voldoende geld kunnen sparen deze week om te gebruiken voor andere dingen.

De cashewnoten zijn in de reclame bij de LIDL en daardoor nog goedkoper. Ik gebruik deze week daarom om niet 1, maar zelfs 2 zakken aan te schaffen. Cashewnoten zijn voor veganisten super handig om te gebruiken, ook als je ze net zoals mij uit het vuistje niet zo lekker vindt. Ook merk ik in Cronometer op dat mijn calciumopname standaard te laag is. Calcium als supplement nemen is niet aan te raden, omdat te veel calcium echt problemen met het hart kan geven. Het is wel vaak toegevoegd aan vervangers, zoals plantaardige melk. Dus hoewel zelfgemaakte plantaardige melk super goedkoop is, zit hier helaas geen toegevoegde calcium in. Daarom ben ik van plan om wel weer plantaardige melk uit de supermarkt te halen en ook weer (kokos)soja-yoghurt aan mijn dieet toe te voegen. Jullie zullen dit dus in onderstaand boodschappenlijstje terug zien komen.


Nu hebben we er dus weer een ontbijt/lunch bij: yoghurt met cruesli. Of bijvoorbeeld muesli, gezonder, maar vind ik zelf wel minder lekker haha. Ik wil er wel nog graag naar toe, maar eerst even afkicken van de cruesli O.o

Deze week dus geen weekoverzicht!

No comments:

Post a Comment