Tuesday, January 10, 2017

Nieuwe start / New start

Ik vond eergisteren in mijn vriezer nog wat saus met gehakt erin. Ja, de echte, gemaakt van dier. Ik kan je vertellen dat ik dezelfde nacht nog misselijk wakker ben geworden. In de maanden dat ik hoofdzakelijk veganistisch heb gegeten (nu 4-5 maanden) heb ik nauwelijks vlees gehad en anders was het wel kip. Ik had ook erg last van de laatste keer niet veganistische McDonalds (de veggieburger is gewoon vegan!), ik had toen een enorm opgeblazen gevoel, dat erg lang aan hield. Blijkbaar heeft mijn verteringsstelsel zich in die korte periode al aangepast aan een plantaardig dieet en kan daarom geen (rood) vlees meer verdragen. Dat maakt het wel extra makkelijk om het vol te houden, want wie wilt zich nou ziek voelen van vlees?

Gelukkig is het nieuwe jaar begonnen en op 3 Cornetto's in mijn vriezer na, zijn alle niet-veganistische producten van mijn opslag eindelijk op. De meeste producten heb ik langzaam zelf opgegeten, een aantal heb ik weg gegeven. Mijn goede voornemen is dan ook minder de fout in te gaan op veganistisch gebied. Verder wil ik weer meer gaan sporten en meer buiten zijn.

Met sporten ben ik inmiddels begonnen, gisteren heb ik voor het eerst aquafit gedaan. Het lijkt heel makkelijk, maar sommige bewegingen zijn echt bijna niet te maken in het water, zoals opzij springen xD. Morgen ga ik unihockey (floorball) doen, ik heb er zin in!

Ik had wel beginnende spierpijn en bij mij zet dat altijd door, dus gisteren en vandaag heb ik een drankje met extra eiwitten gemaakt. De zak met plantaardige eiwitten (geheel vegan) is te krijgen bij De Tuinen, wel redelijk prijzig helaas. Het was lekker en het heeft goed geholpen, mijn spierpijn is niet zo erg als normaal :).

Hierboven alle ingrediĆ«nten die je nodig hebt: 2 eetlepels eiwitpoeder, 1 banaan, 250 ml vanille sojamelk/vanille rijstemelk en een half doosje framboos. Ik heb 2 pakken, omdat ze open waren. 
Gewoon alles in de blender gooien en even mixen ;)
Enjoy! Ik vond het serieus lekker en dat heb ik niet zo snel met dit soort drankjes. Ik heb vandaag een met blauwe bessen i.p.v. frambozen gemaakt, maar die vond ik toch minder lekker. 

Wat zijn jullie goede voornemens voor dit jaar? Laat het zeker achter in de comments ;)


I found some pasta sauce with minced meat in my freezer, yesterday, Yes, the real one, made of animals. I didn't want to let it go to waste, so I ate it anyway. I woke up the same night, because I got nauseous from it. In the (4-5) months I ate mostly vegan I had almost no meat and if I had it, it was mostly chicken. Also the last time I hade a non-vegan meal at McDonalds (the veggieburger is vegan :D!), I was bloated for a long period of time. It seems my digestion already changed to a plant-based diet. I can't really handle (red) meat any more. It does make it easier though to keep on going, because who wants to become ill from eating meat?

Luckily the new year started and I only have 3 Cornetto icecreams left in my freezer. The other non-vegan stuff I ate myself or gave it away. My vegan resolution is to eat less non-vegan products this year. I still think "mistakes" are accepted. My other resolutions are to sport more and be outside more.

I already started with sports. I started with aquafit yesterday. It seems very easy, but some movements seem impossible to do in the water, especially things like jumping to the side. I think I looked like and idiot xD. Tomorrow I am going to start with unihockey (floorball), I am really excited!

Yesterday I had a beginning muscle ache and if I have that I always feel like an elderly women the day after if I don't take any extra proteins. I therefore made a drink with extra proteins, yesterday and today. It really helped me! The proteins are completely vegan and can be bought at De Tuinen, but they are pretty expensive.

The ingredients for the drink. You need 2 tablespoons of the protein powder, 1 banana, 250 ml of vanilla soy milk/vanilla rice milk and half a box of raspberries. I have two different milks, because they were both open. 

Put everything in a blender and mix, mix, mix.

Enjoy! I seriously liked it and I normally don't really have that with these kind of drinks. I made it today with blueberries instead of raspberries and I didn't like it that much.


What are your resolutions for this year? Leave it in the comments ;)

No comments:

Post a Comment